אחת לכמה שבועות מגיעה אלי לפגישת ייעוץ מישהי שיודעת הכול…

אחת לכמה שבועות מגיעה אלי לפגישת ייעוץ מישהי שיודעת הכול, וכשאני כותבת הכול, אני מתכוונת להכול.
היא יודעת איך לשווק, והיא אלופה בקידום ממומן, והיא מנהלת עסק מושלם, והכול מעולה אצלה, והיא בעצם לא צריכה כלום.

וכאן אני שואלת: אז למה בעצם את פה?

והיא עונה: כי שמעתי ואמרו לי והמליצו לי ובאתי לבדוק.

 

ואני נכנסת קצת פנימה ושואלת אותה: איך את משווקת את העסק שלך?

והיא עונה: החברה שלי מבינה בזה והיא עוזרת לי.

ואני ממשיכה: יש לך עמוד פייסבוק? יש לך עמוד אינטגרם?

והיא פונה לחברה שלה (שבאה איתה לפגישה), והחברה עונה: "עמוד פייסבוק זה עם הזה עם הלייקים?!" (ומסתבר שאין לה בכלל עמוד).

 

וכאן אני עוצרת:

כי אם את יודעת הכל, את לא ממש צריכה להיות כאן (כי את אמורה להיות איפה שאת רוצה להיות בכוחות עצמך – שוב – כי את יודעת הכול); ואם החברה שלך מבינה גדולה בפייסבוק, היא צריכה לדעת להבדיל בין עמוד פייסבוק לבין קבוצת פייסבוק (כי באמת, זה משהו שמביך להסביר אותו למישהו שמתיימר להבין בפייסבוק.) ואם כבר הגעת אליי, כנראה שלפחות משהו קטנטן אחד מפריע לך, ויש לפחות דבר אחד שאת רוצה לשנות (כי אחרת כנראה שלא היית מגיעה)

שורה תחתונה:

אם את יודעת הכול מהכול, ואם את נעולה על הדרך שלך ולא מוכנה להתפשר, אין טעם לשלם עבור אימון עסקי (כי את יודעת הכל בעצמך).

דבר שני, אם את נעזרת במישהו שמבין בשיווק, תדאגי בבקשה שהוא מבין בשיווק (ולא סתם אומר שהוא מבין בשיווק).

דבר שלישי, להגיד לי שאת לא צריכה כלום אבל הגעת בשביל לבדוק, זה די מיותר, כי אם את לא צריכה כלום, אל תבזבזי את הזמן בלהגיע אלי לפגישה, כי אני לא אשלוף שפן מהכובע שיגרום לך להרוויח כפול ממה שהרווחת עד היום.

דבר רביעי, אם את לא מוכנה להשתנות, ואם ניסית הכל אבל כלום לא עבד, תשאלי את עצמך למה זה לא עבד, והאם יש לך אחריות לזה. אותו דבר בכול תחום בחיים, אם את מנסה איש מקצוע אחד ועוד אחד ועוד אחד ועוד אחד – וכולם נכשלים – וכולם לא מצליחים – ומכווווולם את לא מרוצה – יכול להיות שהאשמה לא עליהם – יכול להיות שאת צריכה שינוי בגישה.

אצלי, דרך אגב, אין קסמים, אצלי יש עבודה. ועבודה קשה.

נשתמע,

חן

השארת תגובה