הלכת ללמוד. רצית לטרוף את העולם. פתחת עסק חדש 😍 😍 😍

ועכשיו את עצמאית. אין לך בוס על הראש. ואת מרגישה שהגשמת את חלום חייך. אבל את מגלה שאף אחד לא דופק בדלת הקליניקה. וזה ממש ממש ממש מבאס.

לקוחה מתקשרת אליי במצב הזה, והשאלה הראשונה שאני שואלת אותה היא: "מה עשית כדי לקדם את העסק שלך?" והיא עונה לי: "קניתי את המכשיר הזה ואת המכשיר ההוא ואת המוצר הזה ואת המוצר ההוא".

ואני שוב שואלת: "מה עשית כדי לקדם את העסק שלך, מבחינה שיווקית?"

והפעם היא שותקת.

ואני מבינה איפה הבעיה. היא השקיעה אלפי שקלים במוצרים ומכשירים – אבל לא מוכנה להשקיע שקל בשיווק. כי יש לנו מחשבה הזויה כזאת שלהשקיע בשיווק ופרסום עולה לנו המון כסף, וזה כאילו לא שווה את זה.

נכון, לקנות מכשירים ומוצרים זה נהדר, אבל זה ממש לא נהדר כשהם מעלים אבק בקליניקה. תחשבי על זה, זה כמו לעצב כרטיס ביקור מיוחד ולהשאיר אותו לנצח בתוך ארנק. אין לזה טעם. אף אחד לא רואה אותו. אף אחד לא יידע על קיומך. וזה מיותר. וזה שואב לך את הכסף.

אז אם כבר פתחת עסק – ואם כבר קנית מכשיר – קדימה – לשווק – לשווק – לשווק. ואני מתכוונת לשיווק נכון –  לאסטרטגיה עם בידול_עסקי מדויק. וכמובן לא לחשוב ששיווק זה בזבוז כסף, כי זה בדיוק להפך, וזה מה שיקפיץ את העסק שלך קדימה.

אז קדימה לדרך – לשווק – לשווק – לשווק.

שלכן,

חן

השארת תגובה