מבצעים מבצעים מבצעים – בואי נדבר על זה קצת:

ממליצה תמיד להשתמש במילה "הטבה" ולא במילה "מבצע". נשמע הרבה יותר מזמין ומותאם לעולם היופי. תחשבי על התחושות שלך כשאת שומעת את המילה "מבצע" לעומת המילה "הטבה".

  1. מטרת העל שלך היא להביא לקוחות שיישארו איתך לאורך זמן (ולא סתם להביא לקוחות לעסק בכל מחיר). סביר להניח שאם נוריד מחיר למחיר ריצפה, לקוחות לא יישארו, כי הרגלנו אותם לקבל מוצר/שירות במחיר ריצפה. כלומר, מי שמגיעה לקבל טיפול פנים מלא ב-150 ₪, סביר להניח שלא תמשיך לטיפולי פנים במחיר מלא (כי ההפרש משמעותי), וסביר להניח שהיא לא תקנה מוצרים (כי מראש היא נעולה על 150 ₪).
  2. מבצעים כאלה גורמים לך לבזבז אנרגיה ולעבוד על ריק. לעשות טיפול פנים ב-150 ₪ (וזו רק דוגמה אחת), זה מייגע וזה לא מספק. וזה מרוקן אותך לגמרי.
  3. מבצעים במחירי ריצפה יכולים לגרום לך לעבוד כמו חמור בשביל אפס תמורה, ולפעמים אפילו במחיר הפסד (למי שיש עובדות או למי שעובדת מחוץ לבית). שמעתי כבר על מישהו שפרסם לאשתו מבצע "פדיקור בחינם" (!!!) וגרם לה לעבוד כמו שפחה במשך שבוע בלי לקבל שקל, ועוד הודה בפניי שאפילו לקוחה אחת לא חזרה לקליניקה לטיפולים קבועים (מפתיע, לא?) שמעתי גם על מפעיל פייסבוק שפרסם מבצע פדיקור ב-50 ₪ (במקום 150 ₪) כדי "להביא לקוחות לעסק" ומכאן לשדרג אותם (במחשבה שזה איזה רעיון גאוני), רק שהתוצאה שלו הייתה שהגיעו לקוחות שלא עשו פדיקור מאתיים שנה, ושצריך לעבוד עליהם שעתיים, (וכמובן לא חזרו כי הן לא רגילות לעשות פדיקור ובטח שלא קנו מוצרים)
  4. אני לא אומרת לא לעשות הטבות (כי זה רצוי בתקופות מסוימות), אבל ההטבה חייבת להביא בחשבון את השיקול של הלקוחות, והיא לדבר ללקוחות, והיא צריכה להיות קרובה למחיר האמיתי (שההפרש בין טיפול פנים בהטבה לבין טיפול פנים במחיר מלא לא יהיה גבוה, והוא יאפשר ללקוחה להגיע שוב במחיר מלא). לדוגמה: מוצר טיפוח קטן במתנה לכול מי שעושה טיפול פנים.
  5. בקיצור, מבצעים זה יפה (כשקוראים להם הטבות), והם יעילים מאוד כשעושים אותם מדויק.

מקווה שעזרתי,

חן

השארת תגובה