fbpx

העריכי את הזמן של הלקוחה שלך

לפעמים אני משתגעת. מ ש ת ג ע ת. ומה שגורם לי להשתגע זה הזלזול של בעלי מקצוע בלקוחות שלהם. האחת שאמרה לי את זה הגיעה למכון לעיצוב שיער, ואצל אותו מעצב שיער ככה נהוג, כלומר, לחכות, ולחכות הרבה, בערך שעה עד שעה וחצי כדי להשתחל פנימה (אחרי שהיא קבעה תור!), כי "זה נורמאלי אצלו".

רגע, זה נורמאלי?

לא. לא נראה. זה לא נורמאלי.

  • כי מי שמכבד את הלקוחות מכבד את לוח הזמנים שהוא קובע
  • ומי שמכבד את הלקוחות שלו לא מייבש להם את הצורה שעה וחצי (אחרי שהן הזמינו תור)
  • ומי שמכבד את הלקוחות שלו לא משוכנע שהזמן שלו לבטח יותר חשוב מהזמן שלהן, כי מותר להן לחכות, ומותר לו לאחר באופן קבוע
  • ומי שמכבד את הלקוחות שלו לא מציע להן קפה בזמן ההמתנה וחושב שככה הוא יסתום להן את הפה, כי אין קשר בין קפה לבין זלזול בזמן וביומן.
  • ומי שמכבד את הלקוחות שלו קובע עם הלקוחות שעה מדויקת לטיפול, ואם קורה שיש רבע שעה איחור (נכון, קורה), הוא מתנצל ודואג להגיד שהוא עושה את המקסימום כדי לעמוד בזמנים וכדי שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם (ולא אומר: "יאללה בקטנה, כולם מחכים לי ואני חולה על זה כי זה מנפח לי את האגו").

בקיצור (וכאן אני פונה ללקוחות שלי), בתור בעלות עסק, תנהלו את הזמן שלכם, ותעריכו (תעריכו מאוד!) את הזמן של הלקוחה שמגיעה אליכן לטיפול. לעולם אל תחשבו שיש לה זמן לבזבז, ולעולם אל תפתרו לה את ההמתנה בהכנת כוס קפה. ואם אתן רואות שמשהו ביומן לא מסתדר, ויש כל הזמן עומס, אז כנראה שמשהו בארגון שלכן לא בסדר, וכנראה שצריך לחדש מסלול (לקבוע פחות תורים או לרווח בין טיפול לטיפול – גם במחיר של כאילו "להפסיד כסף" – כי זה לא להפסיד כסף – וטובת הלקוח וחווית הטיפול שהוא יקבל תשרת אתכם בעתיד – תאמינו לי – העומס הזה – בשלב כזה או אחר – יבריח מכן לקוחות.)

על עמידה בזמנים.

ממני.

דילוג לתוכן