fbpx

"אני רוצה דף עסקי כמו של ההיא וההיא.."

די. די. די.

בכול שיחת ייעוץ אני נאלצת להסביר (כול פעם מחדש) שאנחנו לא מעתיקות ולא מחקות אף אחת. אנחנו לא רוצות להיות "כמו זאת", אלא אנחנו שואפות שכולן ירצו להיות כמונו. ואם נהיה יצירתיות וטובות מספיק – עסקים יחקו אותנו (ולא להיפך).

כשהקמתי את קורס "ביזי וומן" גיליתי שמישהי מחקה אותי – ואשכרה פנתה למעצב שיבנה לה קריקטורות זהות לאלו שמופיעות באתר שלי. פעם אחרת ראיתי מאמן עסקי כותב: את מנהלת את העסק או שהעסק ננהל אותך" – יומיים אחרי שפרסמתי בעצמי פוסט כזה. דוגמה נוספת היא אחת הלקוחות שלי שראתה פתאום קוסמטיקאית שמעתיקה את התכנים שלה ורק משנה מילה פה ומילה שם. זה נורא ואיום. זה עושה לכן שם רע. זה מוביל אתכן להעתקות ולהוזלת העסק. ועצם החשיבה על "להיות כמו מישהי אחרת" – מונעת מכן להתפתח ולהתקדם.

ובלי קשר, אם מחקים אתכן, סימן שאתן טובות, ואל דאגה, חיקוי לעולם לא טוב כמו המקור. ואף אחד לא יהיה טוב כמוכן.

אז המטרה שלי עם כל לקוחה: לבנות לה בידול עסקי ("למה את מיוחדת?"; " למה שלקוחות יגיעו דווקא אלייך"?), ואחרי שבנינו בידול עסקי, אנחנו עובדות על יצירתיות ועל שיווק שרלוונטי רק לעסק שלנו.  ככה הופכים את העסק למיוחד. ככה מצליחים. ככה הופכים להיות מיוחדים.

לא בהעתקות. לא בחיקויים. לא –"אני רוצה להיות כמו זאת וכמו זאת".

שלכן,

חן

דילוג לתוכן