fbpx

גילוי נאות:

אני לא כותבת פוסטים ללקוחות שלי ואני לא עושה שיווק בעצמי – אני מלמדת איך לעשות לבד – והמטרה שלי היא שהלקוחות שלי יהיו עצמאיות ולא יהיו תלויות בי. אם אני אהיה זו שכותבת ומממנת ומצלמת – הלקוחות יהיו תלויות בי – וזו המטרה האחרונה של מאמנת עסקים.

נכון, מבחינה עסקית וכלכלית, הדבר הכי נכון בשבילי הוא שהלקוחות לא יוכלו "לחיות" בלעדיי. שהם יצטרכו אותי בכול צעד, ושיתקשרו אליי לכול שטות. באופן הזה הם יישארו לקוחות שלי תמיד, ואני ארוויח כסף תמיד. מה רע?

רע מאוד. כי יש לי יושרה ויש לי מטרה: הלקוחה שלי תדע לעמוד על הרגליים בסוף התהליך, והיא לא תצטרך אותי לכול החלטה. היא תרצה? אין בעיה, אני אמשיך ללוות אותה כל עוד זה מתאים, אבל אם יבוא יום שבו אחליט לצאת לחופשה ארוכה מסביב לעולם, הלקוחה תצליח "לנשום" גם בלעדיי ולא תתפרק רק כי נעלמתי.

הלקוחות שלי לומדות לעבוד לבד. גם בליווי אישי. גם בקורסים. גם בהשתלמויות. אני מלמדת איך לעשות ואני עוזרת לעשות, אבל אני לא עושה בעצמי. וזה קריטי להצלחת עסקים, כי עסק לא צריך תלוי במישהו אחר, עסק צריך להיות תלוי בעצמו והוא צריך לדעת להחזיק את עצמו. ואסור לו לשים את כל הביצים בסל אחד.

אז אני מלמדת, ויוזמת, ומאתגרת, ועוזרת לחשוב, ועוזרת להתפתח, אבל המטרה שלי שהיא יום אחד תצליחו לפרוש כנפיים ולעוף לבד, וגם אם לא, וגם אם תחליטו להישאר, לפחות תוכלו לעשות את זה ביום שתחליטו. וגם אם תקחו איש מקצוע שייעשה שיווק בשבילכן, לפחות יהיו לכם את הכלים לבחון אותו להעביר ביקורת על ההתנהלות שלו.

שלכן,

חן

דילוג לתוכן