fbpx

"אני לא יכולה לשווק יש לי בית עם ילדים.."

אהה, אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה…

כמה שנים טובות שאני מאמנת עסקים בתחום היופי. מדי פעם, כשדיברתי עם לקוחות על פעולות שיווק, וכשניערתי אותן לעשות ולעשות ולעשות, הן אמרו לי: "כשיהיו לך ילדים תביני…"

מאז יש לי את הקטנה שלי. והעסק עדיין מתפקד. ואני עדיין עושה פעולות שיווק. ובדיוק באותה כמות ואותה תדירות.

איך זה יכול להיות?

אני לא משאירה מקום לתירוצים, כי לבעלת עסק, שהיא המנכל"ית של העסק שלה, אין מקום לתירוצים.

אין מספיק זמן? תאצילו סמכויות, תיעזרו בעוד אנשים, תמצאו פתרונות יצירתיים כדי שתוכלו לשווק. תאמינו לי, שיווק זה הדבר האחרון שאתן צריכות להזניח.

בכלל, לפעמים שווה לנו להשקיע כסף על דברים שבעבר עשינו לבד, כי ברמת הכלל זה ישתלם לנו. לדוגמה, אם בעבר ניקינו את הבית לבד, אולי שווה לנו להביא עוזרת, כך שנוכל לעבוד או לעשות פעולות שיווק לקידום העסק. זה לא נכון בכול המקרים, אבל אם המחיר שאותו גובה העוזרת נמוך מהמחיר שאת מרוויחה בעסק (בזמן שהעוזרת עובדת) – אז זה בוודאי משתלם. חישוב פשוט.

דוגמה נוספת, יש בעלי עסקים שאשכרה מעסיקים מנהל עבודה במשרה מלאה: מישהו שייעשה בשבילם את עבודת השטח כדי שהם יוכלו לעבוד מלמעלה, לפקח, לסגור עסקאות, וכמובן לשווק.

בקיצור, תירוצים יש המון, ויש לכולם. אבל אם אנחנו רוצות להיות בעלות עסקים, אנחנו חייבות להבין שאם לא נעשה את העבודה בעצמנו, אף אחד לא ייעשה אותה בשבילנו, ואם אנחנו לא נהיה שם – אף אחד לא יהיה.

ותמיד יהיה משהו. לפעמים הילדים ולפעמים הבית ולפעמים מעבר דירה ולפעמים אירוע… תמיד יהיה איזה תירוץ שעלול לגרום לנו להניח את העסק בצד לטובת משהו אחר. אבל בשביל להצליח – צריך קודם כל לשים את התירוצים האלה בצד.

מיותר לומר שאני לא מתכוונת למקרי חירום למיניהם (בעיות בריאות וכד'). מצבים כאלה מחייבים לעזוב הכול גם במחיר של אובדן הכנסה.

בהצלחה,

חן

דילוג לתוכן