fbpx

"מה את עושה גם תמחור"?

אההה, כן.

אחרי 6 שנים שאני מאמנת עסקים בתחום היופי, קיבלתי שיחת טלפון שהעידה שלא כולן יודעות מה בדיוק אני עושה בעסק, ואילו שירותים אני מעניקה. חלק חושבות שאימון עסקי זה אימון למכירות בלבד, חלק חושבות שמדובר בניהול עמוד פייסבוק, וחלק נוסף חושב שמדובר בשיחות אימון (כאילו, שיחות עידוד).

אז הינה כמה נקודות:

  • הגדלת הכנסות וניהול עסק– זו בעצם גולת הכותרת שלי – כי המטרה העיקרית של הלקוחות – בדרך כלל – היא להגדיל הכנסות; עם זאת, לפעמים אני מקבלת פניות מלקוחות שרוצות "לחזור לחיות", כי העסק לקח להן את כל החיים ואין להן זמן לעצמן, והם רוצות שעות עבודה ברורות ומוגדרות.
  • אני מלמדת את הלקוחות שלי איך עושים קידום ממומן בפייסבוק; אני לא עושה פייסבוק בעצמי – התוצאה היא שגם אם לקוחה שלי פונה לגורם חיצוני כדי שינהל את עמוד הפייסבוק שלה – לפחות היא תדע להעביר ביקורת ולדעת שלא מערבבים אותה ושלא גובים לה כסף על כלום; כמובן, לאחר פרק זמן מסוים לקוחות שלי יכולות להמריא לבד – בלי שהן תלויות בי לנצח.
  • אני מלמדת איך מנהלים עמוד אינסטגראם – חשוב לדעת שהמימון בפייסבוק הפך להיות קשה יותר לאחרונה. נדרשת יותר מיומנות וגם המחירים פחות זולים. זו הסיבה שאסור להפקיד את העסק באפיק שיווק אחד, וחובה לדעת אפיקים נוספים. לדוגמה. אינסטגראם…
  • אני עושה תמחור ואני בונה תוכנית עסקית – יש לי המון ניסיון בתחום היופי, ולאחר שיחת טלפון אחת אני יכולה לשער בהערכה גסה מה הפוטנציאל הרווחי של העסק; רוב הלקוחות שפונות אליי, אגב, מתמחרות מוצרים לא נכון (או פשוט מפחדות להעלות מחירים "כי יפסיקו להגיע אליהן"); לכן נדרשת תוכנית עסקית ותמחור נכון שלפעמים יכול להקפיץ לכן את הרווחים משמעותית.
  • אני מלמדת איך למכור – לא על ידי דחיפת מוצרים, לא במכירה אגרסיבית, לא בחוצפה; המכירה שאני מלמדת מתבצעת מתוך שאילת שאלות והתעניינות בלקוחה, ומתוך רצון לתת לה מענה אמיתי לבעיות שלה; מכירה מבחינתי היא מתן שירות, אם הלקוחה צריכה, נעודד אותה לרכוש, אם היא לא צריכה, נהיה כנים ונמליץ לה לא לרכוש; תאמינו לי שבדרך הזו זו עבד מעולה ושני הצדדים מרוויחים.
  • אני מעודדת לפתח קהילה – אותה סיבה שבגללה אנחנו לא שמות את כל הביצים בסל אחד מחייבת אותנו לפנות לעוד ועוד אפיקי שיווק; לא להתפזר, כמובן, אבל לדעת שיש לנו יותר משתי אופציות; אופציות נוספות הן פיתוח קהילה (קבוצת פייסבוק), שימוש בקבוצות וואטסאפ (לא בהגזמה ולא לחפור – שלא נהפוך להיות נודניקיות); פיתוח הדרכות למקומות עבודה ועוד;
  • אני מלמדת איך לבנות דפי נחיתה – אין צורך לפנות לבעלי מקצוע בשביל דברים פשוטים כמו דפי נחיתה. באופן חינמי, דרך גוגל, ניתן לעצב אחלה דפים שבעולם. ראו לדוגמה את עמוד הנחיתה שלי.
  • ·        יצירת שיתופי פעולה – אם אני מאמנת קוסמטיקאית, ובאזור שלה יש מאפרת, השתיים יכולות לעבוד בשיתוף פעולה ולהפנות לקוחות זו לזו.

יש עוד כמה דברים נלווים, אבל זה העיקר, ותמיד אפשר לשאול כמובן… באופן כללי ניהול עסק אומר ניהול עסק, על כל המשתמע מזה.

עכשיו אתן יודעות ?

שלכן,

חן

דילוג לתוכן