fbpx

מפה לאוזן. מפה לאוזן. מפה לאוזן.

אחלה. מפה לאוזן. כי אפשר לשווק מפה לאוזן. וצריך לדאוג שהשם שלנו יעבור מפה לאוזן. אבל אי אפשר גם לשווק מפה לאוזן וגם לרצות לכבוש את העולם.

למה אני מדברת על זה כל כך הרבה?

בכול שבוע אני מקבלת הודעות מכמה בנות שאומרות לי שהן משווקות רק "מפה לאוזן", והן לא מתעסקות במדיה, ואין להן עמוד פייסבוק, והן לא מתחברות לשיווק באינסטגרם, והן לא בעד לפתח קהילה או לעשות שיתופי פעולה. הן משווקות "מפה לאוזן", והן רוצות להמשיך לשווק רק מפה לאוזן, אבל יחד עם זה הן לא מרוצות מההכנסות של העסק.

שנייה. בואי נעצור רגע. מפה לאוזן זה בסדר, זה לא רע, זה מתאים לבעלות עסקים שלא רוצות לפרוץ יותר מדי וטוב להן איפה שהן נמצאות, אבל…

  • אי אפשר גם מפה לאוזן וגם להקפיץ מחזורים משמעותית (כי תהליך השיווק הזה איטי ומצומצם).
  • ואי אפשר גם מפה לאוזן וגם לפרוץ למעגלים חיצוניים של לקוחות (כי העסק נשאר תקוע באותו מעגל חברים שמספרים לאותם חברים שמספרים לאותם חברים – ויש גבול לכמות החברים…)
  • ואי אפשר גם מפה לאוזן וגם להתחרות עם בעלות עסקים אחרות (כי בעלות עסקים אחרות מגיעות בקליק אחד לכול השכונה: פייסבוק אינסטגרם וואטסאפ), ואת מחכה להיא שתמליץ עלייך לזאת שתספר עלייך לשכנה שלה שתמליץ עלייך לדודה, ואת לעומת האחרות מתקדמת לאט מאוד, וגם אף אחד לא מבטיח לך שבעקבות המלצה אחת מפה לאוזן, לקוחה באמת תעזוב את הקוסמטיקאית שלה ותגיע אלייך).
  • ואי אפשר גם מפה לאוזן וגם להיות מספר אחת במכירת מוצרים (כי כשבאים לשירות רק מפה לאוזן מגיעים לקהל מצומצם מסוג מסוים, וגם סוג הקהל פחות מתאים למכירות – לרוב מדובר במשפחה או חברים של משפחה וכו'.)

בקיצור, מפה לאוזן זה מצוין. אני לא פוסלת ולא שופטת. זה בסדר גמור. זה אפילו רצוי מאוד. אבל אי אפשר לצפות שבעקבות פרסום מפה לאוזן העסק שלכן יקפוץ קדימה והמחזורים יגדלו ככה פתאום. בכנות, זה לא ממש קורה. כדי להקפיץ מחזורים צריך לעבוד על שיווק. ועוד לעבוד על שיווק. ועוד לעבוד על שיווק. ושוב, לעבוד על שיווק.

תמשיכו לדבר על העסק, תמשיכו ליצור הדים, תמשיכו לעדכן שאתן בעלות עסק בתחום היופי כדי שכווווולם יידעו (וככה באמת יגיעו אליכן מפה לאוזן), אבל "מפה לאוזן" רק חלק מאוד מתהליך השיווק שירים את העסק שלכן למעלה. זה ממש לא אפיק שיווק בלעדי.

בקורס ביזי וומן אנחנו לומדות על כל אפיקי השיווק (גם על "מפה לאוזן…"), ולומדות ליישם מייד שיווק במדיה ולהגדיל מאגר לקוחות. ולומדים על עוד הרבה דברים…

כל הפרטים כאן בקישור

חן

דילוג לתוכן