fbpx

"נו אולי תעשי לי הנחה…"

כמה נקודות על בקשה להנחות:

  1. מתן הנחה לא בהכרח סוגר עסקה. כלומר, גם אם את רוצה מאוד לסגור את העסקה, וגם אם תרוויחי מהעסקה במחיר נמוך יותר (ולא אכפת לך לתת הנחה), קחי בחשבון שלא בטוח שההנחה עצמה תקדם סגירת עסקה. גם אחרי מתן הנחה הלקוחה יכולה להגיד לך: "אוקי, אני אחשוב על זה", ותהי מבואסת כפליים (כי עכשיו גם התחייבת למחיר נמוך יותר.
  2. לקוחות ינסו אותך תמיד, גם כשהמחיר נראה להם מאוד. כלומר, יכול מאוד להיות שלקוחה תיכנס אלייך לקליניקה, תראה מוצר שממש בה לה עליו, תחליט לרכוש אותו, אבל רגע לפני הרכישה תבקש הנחה. התוצאה היא שנתת הנחה בלי שום סיבה מיוחדת, כשהעסקה נסגרה ממילא.
  3. עסק שיש לו מגמה של הנחות קטנות סובל מהפסדים כספיים גדולים – תחשבי על זה ככה: את בעלת עסק, ובכוונתך לנהל את העסק לא שנה ולא שנתיים, אלא הרבה יותר מזה, בכול פעם שלקוחה מבקשת הנחה ואת מורידה מהמחיר 100 ₪ (לפעמים 500 ₪) – את מפסידה המוווון כסף. תעשי חישוב של מחירי ההנחות שהענקת ללקוחות בשנה, ותגיעי לסכומים שלא האמנת שוויתרת עליהם. נכון, יכול מאוד להיות שחלק מהעסקאות היו נופלות, אבל באופן כללי, הנחה ועוד הנחה ועוד הנחה בדרך קבע, מביאות הפסק, ולא רווח.
  4. מתן הנחה מעיד שהתמחור לא נעשה טוב – הרי קבעת מחיר למוצר או לטיפול – ואם קבעת מחיר – אז זה אמור להיות המחיר (כי הבאת בחשבון הוצאות ועלויות והכשרה ועובדות וכו' והגעת למסקנה מסוימת); ואם החלטת פתאום להוריד 100 שח מהעסקה, זה מעיד בפני הלקוחה שמשהו בתמחור שלך היה לקוי ושלכתחילה ביקשת לגבות מחיר גבוה מדי (כי פתאום, בתוך שנייה אחת, הסכמת להוריד במחיר); המחיר שקבעת הוא מחיר העסקה, ומתן הנחה הוא יכול להתפרש כהסכמה לכך שהתמחור שלך נעשה באופן שרירותי.
  5. לסיכום: קבעי מחירים מתוך מחשבה, ולאחר מכן תעמדי באותם מחירים; באופן הזה גם תרוויחי את מה שאת אמורה להרוויח, וגם לא תצטרכי להתמודד בכול יום עם בקשות שונות להנחות (כי כולם יידעו שעסק שלך – תמחור הוא תמחור – ואין הנחות).

חומר למחשבה ממני,

חן

דילוג לתוכן