fbpx

על וואטסאפ כאפיק שיווק:

כן? כן. וואטסאפ הוא כבר מזמן לא רק מקום להתקשקשות. זו רשת חברתית לכול דבר והיא משמשת גם לשיווק. בשימוש באפיק הזה אפשר לשווק את העסק ולהגיע לקהל פוטנציאלי מעולה. אבל בכול זאת, אסור להיות נודניקים וצריך לעשות את זה נכון.

כמה כללים:

  • לא להגזים עם ההודעות – אנשים שמשווקים את העסק שלהם נוטים לצאת מפרופורציה. הם מפציצים הודעות שיווק לכול הקבוצות בכול הזדמנות אפשרית. הם חושבים שברגע שיש להם את טלפון הנייד של מישהו הם רשאים להיכנס לו לחיים בכול שעה ביום וכמה פעמים ביום. התוצאה היא שברגע שרואים הודעה מאותם אנשים, מבינים שמדובר בחומר שיווקי ומייד מדפדפים הלאה, בלי לקרוא. במקרה הגרוע יותר מפתחים אליהם כעס. אז כמה הודעות לשלוח? הודעת שיווק אחת לחודש בערך, וגם זה אם ממש פרגנתי…
  • לא לשלוח רק הודעות שיווק – אתן חברות בקבוצות וואטסאפ? מעולה. צרו קשר ותשתמשו בקבוצה לצורך שלמענו הוקמה הקבוצה. אל תהיו כאלה שלא מעורבות ומדי פעם מציגות את ההטבה בעסק שלהן וזה הכול. בקיצור, אם הוקמה קבוצה לאימהות בבניין, תראי מדי פעם שאת חלק מהקבוצה באותו נושא שלשמו היא הוקמה, ואל תשלחי לשם הודעות שיווק בלבד. אם שלחת הודעה, כמובן, לא לחפור ולקדוח לכולן עשר פעמים ביום.
  • הודעות רלוונטיות בלבד – באילו קבוצות וואטסאפ את חברה? קבוצת הגן של הקטנה? קבוצת צהרון? הוואטסאפ של הבניין? כל אלה הם אפיקי שיווק מעולים. שימי לב שאת שולחת הודעות רלוונטיות ולא משגרת פרסומים לכול עבר בלי קשר לאופי הקבוצה. למשל, אם בעלך חבר בקבוצת ארגון נהגי המשאיות, לא לשלוח לשם הטבת טיפולי פנים… (או אולי כן, אבל להציע את זה כמתנה לנשים ביום האהבה או משהו דומה).  
  • לעמוד בכללי הקבוצה – אם בקבוצת הוואטסאפ נקבע שלא שולחים הודעות שיווקיות – תעמדי בכללים ואל תשלחי הודעות שיווקיות. כבעלת עסק, את לא רוצה שייהפכו אותך לתלותית ולאחת שמוכרת באגרסיביות (בטח לא כאחת שמצפצפת על כולם). להפך, את רוצה שייראו אותך כמישהי רצינית שמכבדת את הכללים.
  • רוצה לשלוח הודעה? תהי עניינית. אל תחפרי בהודעה ארוכה שאין סיכוי שמישהו ייקרא אותם בטלפון באמצע היום. זה צריך להיות קצר וקולע, כאשר המשפט הראשון חייב להיות מעניין ומושך.
  • להשתמש באמוג'י. מילים בלבד בטלפון יכולות להיות משעממות, לא חשוב כמה מעניין יהיה התוכן.

לסיכום, הודעת וואטסאפ טובה יכולה לסגור כמה עסקאות. אבל צריך לעשות את זה בזהירות ובלי שלאנשים בקבוצה יימאס ממך. יש גבול דק מאוד בין הודעה מעניינת לבין הודעה שאחרי שתשלחי אותה יגידו עלייך: "אוי נו, עוד פעם זאת…"

בפעם הבאה נדבר על הודעות תפוצה ללקוחות שהשאירו לך פרטים. 

מוקדש ממני,

חן

דילוג לתוכן