fbpx

על שיווק חופר וחסר טעם:

אחת לכמה ימים אני מקבלת טלפונים והודעות וואטסאפ מקבוצת ייעוץ עסקי מסוימת (לא אזכיר את שמה). מעולם לא השארתי להם פנייה ומעולם לא התעניינתי בשירות שלהם. אבל עדיין, איך להגיד את זה, הם ממשיכים לחפור לי.

אחרי כמה זמן כבר זיהיתי את המספר שלהם, ושמתי לב שהם מתקשרים אליי פעמיים ביום, ולרוב לא עניתי. כשעניתי פעם אחת, ביקשתי מהם להסיר אותי מהתפוצה ולא להתקשר יותר. זה היה קצר וברור. אין לי זמן ואין לי כוח להתעסק בשיחות מכירה לשירות שאין לי בו צורך.  

מפה לשם, לא יודעת איך, אותה קבוצה הגיעה אליי שוב, אבל הפעם היא הגיעה לנייד האישי שלי. להסביר, יש לי נייד אישי ונייד עסקי (האישי לא מפורסם בשום מקום; העסקי מפורסם בכול מקום). את הנייד העסקי אני פשוט מכבה בשלב מסוים ביום, וככה אני שמה גבולות בין החיים העסקיים לאישיים. והחבר'ה האלה אשכרה הגיעו לנייד האישי שלא מפורסם בכלל.

אז קיבלתי הודעה לנייד האישי, הודעה מקבוצת שיווק (כשאני בעצמי מתעסקת בשיווק), אחרי שביקשתי מהם #לא ליצור איתי קשר. כל כך הרבה טעויות הם עשו שזה לא ייאמן, וזה רק מעיד שהם משגרים הודעות ומוציאים שיחות באופן חסר מחשבה. נתקשר ונחפור ונשגע אנשים – ואולי מישהו ירצה את השירות שלנו.

נכון לעשות כזה שיווק?

לא. קודם כל כי זה לא רלוונטי, אני מתעסקת בשיווק ואני לא אפנה למישהו שישווק לי את העסק. ושנית כי עכשיו העסק הזה דפנה אליי הוא בעיניי העסק הכי מאוס בעולם. לא כי השירות שלהם רע, אלא כי הם הוציאו לעצמם שם של חופרים נודניקים שמטרידים אותי בלי סוף, וכי השתמשו בנייד האישי שלי בלי רשות.

שימו לב, אפשר לשלוח הודעות כאפיק שיווק, אבל צריך לשים גבולות מאוד מאוד מאוד ברורים:

לא לחפור

לא לשלוח הודעות חסרות טעם לאנשים לא רלוונטיים

לא להגיע לנייד של אנשים ללא אישור

לא להציק לאנשים בחיים האישיים

לא להתקשר אחרי שביקשו מאיתנו לא להתקשר

#לא למכור אגרסיבי.

#לא להציק

ממני,

חן

דילוג לתוכן