fbpx

"תשמעי," היא אמרה לי, "אני קוסמטיקאית מתחילה, והעסק סה"כ בחיתולים, אבל משהו לא עובד, לא יודעת מה…"

"כמה זמן את בתחום?" שאלתי.

"שנתיים" היא ענתה לי.

"ומה המחזורים שלך"?

"9,000 שקל"

אז קודם כל 9,000 שקל זה לא רע בכלל. להרוויח כסף בתור בעלת עסק זה תהליך, זה פרויקט, זה לוקח זמן. אבל המשכתי ושאלתי אותה מה היא עושה בשביל לשווק:

"אני רק מפה לאוזן" – היא אמרה לי.

וכאן בדיוק הבעיה.

לשווק מפה לאוזן זה נחמד, אבל יש גבול למה שאפיק השיווק הזה יכול לעשות. שוב, למישהי שמרוויחה 9,000 שקל בחודש ומעוניינת להישאר בדיוק במצב שלה, זה בסדר גמור. אבל אם אותה מישהי רוצה להתקדם, היא חייבת לפרוץ לאפיקי שיווק נוספים, כי שיווק מפה לאוזן עשוי להיתקע מתישהו, ואז את מתחילה לדרוך במקום.

בתחילת העסק, מפה לאוזן עובד לנו יופי. אנחנו ממש ממש צריכות את הקרובים והחברים וגם החברים של החברים כד ליצור מאגר לקוחות, אבל בשלב מסוים המעגלים האלה מפסיקים להתרחב, ואם לא נעשה משהו שונה, העסק ייתקע.

זו בדיוק הסיבה שאותה לקוחה נתקעה על 9,000 שקל.

מכאן לשם, פתחתנו אפיקי שיווק, למדנו פייסבוק ואינסטגרם, יצרנו קהילה, שלחנו הודעות תפוצה למאגר קיים, שיווקנו לתושבים בשכונה (קידום ממומן מדויק), כמובן שהוספנו ימי לקוחות ועשינו סימולציות מכירה, וככה הצלחנו להתקדם.

יכול להיות שמפה לאוזן עובד יופי, ויכול להיות שהוא מתאים לבעלות עסק מסוימות, אבל אם את מרגישה תקועה עם ההכנסות ועם מאגר הלקוחות שלך, ואם את רוצה להכניס יותר ממה שאת מכניסה, כנראה שצריך לעשות משהו שונה.

ממני,

חן

דילוג לתוכן