fbpx

זה למה אני לא אוהבת מבצעים



  • כי זה עשוי להביא לקוחות שיתרגלו להנחות ויחפשו תמיד רק הנחות.
  • כי זה מביא לקוחות שלא מבינים את טיב המוצר וחושבים שמחיר ההטבה הוא המחיר האמיתי.
  • כי מחיר נמוך מדי יכול לגרום לבעלת העסק לעבוד כמו שפחה (פדיקור ב-50 שקלים), ואני לא אוהבת את זה.
  • כי סביר מאוד להניח הלקוחות שבאים בגלל המבצע לא יסכימו לשלם מחיר מלא על אותו שירות שהענקת במבצע (לדוגמה, אם עשית ללקוחה טיפול פנים ב-200 שקלים, היא קרוב לוודאי תרגיש פראיירית לשלם על הטיפול הבא 300 שקלים, כי היא זוכרת שעל הטיפול הקודם היא שילמה רק 200).
  • כי באופן כללי אני לא אוהבת את המילה "מבצע" – זה מתאים יותר לקנייה בסופר או לרשת חשמל ולא לעסק בתחום היופי.

מה כן אפשר לעשות?

אולי הטבה נקודתית שבה את מעניקה שי מסוים על טיפול (קרם או משחה). אולי לתת את אותו שי בתשלום סמלי (הלקוחה עשתה טיפול פנים – והיא תזכה ל-50% הנחה ברכישת הקרם). אולי תוספת של שירות (לדוגמה לייזר ברגליים במחיר מלא ולייזר שחי מתנה). אולי הנחה שניתנת בקניית כרטיסיה של עשרה טיפולים (כי בכול זאת משתלם לסגור סדרה – ובקניית סדרה אפשר להעניק 10-15% הנחה).

בקיצור, הכי קל ליפול להטבות והנחות ומבצעים, הכי קל להוריד את המחי, הכי קל להיכנע ולוותר על התשלום שמגיע לך. אבל מתן הטבות בלי מחשבה יכול לגרום לך להפסדים עצומים, ובלי לשים לב, ככה סתם, את זורקת לפח אלפי שקלים שהיית מרוויחה אילו רק גבית מחיר מלא, ואילו היה לך אומץ לגבות תשלום מלא (ולא לחלק מבצעים בלי סוף).

חומר למחשבה,

חן



דילוג לתוכן