fbpx

"אין לי זמן לשווק"

תרשי לי לחדש לך, גם אני מנהלת את העסק מהבית, וחצי שבוע אני גם מטפלת בחילזון הקטן שלי (שתלך לגן רק בגיל שנה). ואני ממש מתעקשת לאכול אוכל בריא ולכן אנחנו מבשלים רק בבית. ואני הולכת לסטודיו ומתאמנת. ולמרות האיי רובוט, הבית לא מנקה את עצמו, אז אנחנו גם מנקים. ואני עושה קניות ברשת (זה לוקח בערך שעה בכול פעם), וכמובן מטפלים בחשבונות ובטסט לרכב ובאלף דברים אחרים.

מה זה אומר? שאני לא עושה שיווק? שאין לי זמן לשיווק? שאני יכולה להרשות לעצמי לנהל עסק ולעשות את המינימום הנדרש מבלי לשווק?

לא. זה לא יכול לעבוד ככה.

כמו הכול בחיים, הכול עניין של סדר עדיפויות. הרי אם היית יודעת בוודאות שעבודה על שיווק תכניס לך עוד 15,000 ₪ בחודש, היית מוצאת זמן לשווק גם אם היית צריכה לעמוד על הראש. אולי היית מוותרת על דברים אחרים, אבל שיווק לא היה אחד מהם. כרגע, במצב הנוכחי שלך, שבו את חושבת שעבודה על שיווק היא סוג של "בזבוז זמן", את לא מוצאת לנכון לשווק ולהשקיע (ואת מעדיפה לעשות דברים אחרים), אבל אם אני אומרת לך שהשקעה של שיווק תכניס לך יותר כסף (בוודאות!), לא היית הולכת על זה בכול הכוח? היית הולכת על זה. בכול הכוח.

וגם אני הולכת על זה בכול הכוח. לדוגמה, בזמן שרשום לי ביומן לשיווק אני לא מכניסה לקוחות (וגם לא שיחות טלפון), כי עבודה על שיווק מבחינתי זה משהו שלא בא בחשבון לוותר עליו.

ועוד דבר, לפעמים רצוי להביא מישהו חיצוני שייעשה בשבילנו עבודות אחרות כדי שנתפנה לעבודה בעסק (על אחת כמה וכמה כשאנחנו עצמאיות שעובדות מהבית). הרי אם לנקות גוזל לנו שעתיים מהלו"ז, ואם טיפול פנים מכניס לנו 350 ₪, נביא חברת ניקיון לשעתיים ובזמן הזה נעשה טיפולי פנים. ואותו דבר לגבי שיווק. כי שיווק יכניס לנו כסף, ושווה לשלם למישהו שייעשה בשבילנו פעולות כדי שנוכל לשווק. כי שיווק זה הבסיס להכול, והוא הכרחי לעסק שלנו.

בקיצור, אין תירוצים. שיווק זה עבודה. ואולי זה לא מכניס כסף ממשי (כמו טיפול פנים), אבל לאורך זמן ההכנסה שלנו תגדל רק בזכות העובדה שאנחנו משווקות. ומשווקות נכון.

איך משווקים נכון?

בפעם הבאה. מבטיחה.

חן

דילוג לתוכן