fbpx

"הלקוח תמיד צודק" –

מכירה את זה? אני לא.

הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לפעמים טועה. ובגדול.

לפעמים הלקוחות נודניקיות, לפעמים הן רק מתלוננות, לפעמים הן שואבות לנו את הנשמה בשביל כמה שקלים. חלקן יתקשרו אלייך ב-22:00 בלילה כדי לרטון על הטיפול האחרון (שלא היה לשביעות רצונן), חלקן יבקשו החזר כי הן כנראה היו צריכות מהנדסת ולא מאפרת, חלקן פשוט לא שוות את הכסף שהן משלמות.

כמובן, אני לא מתכוונת לכול זמן ולכול מצב, אבל חשוב לדעת שעבור העבודה שלך מגיע לך תשלום, ואם לקוחה מגיעה בתלונות על הטיפול הקודם ומבקשת החזר או טיפול נוסף בחינם (או אם היא סתם ככה מבקשת הנחה), אל תמהרי להסכים.

עשית טעות בתור בעלת עסק? אחלה, זה הזמן לקחת אחריות. אבל במצב שבו את מרגישה שפעלת כשורה ועדיין באות אלייך בתלונות, דעי גם למתוח גבולות.

יש גבול לדרישות, ואת צריכה לזכור שבני אדם מנסים אותך תמיד, והם ינסו אותך תמיד (תחשבי על הגבולות שאת מציבה לילדים שלך), ולא חייב להיכנע לניסיונות האלה בלי מחשבה.

אמירה כמו "הלקוח תמיד צודק" יכולה לגרום לך לתת הטבות ומתנות והנחות רק מישהו החליט להתלונן, רק שלפעמים הוא לא באמת מתלונן, אלא מנסה אותך, ובוחן את האפשרות לקבל את מה שלא מגיע לו לקבל.

תעריכי את עצמך, תמחרי את העבודה, תעבירי ביקורת עצמית, תהי כנה, אבל אל תיכנעי לכול דרישה ואל תסכימי לעבוד בחינם בגלל כל תלונה.

שלך,

חן

דילוג לתוכן