fbpx

על שיווק אגרסיבי ומכוער:

אחת הבעיות הגדולות בעולם המכירות היא מכירה אגרסיבית. את נכנסת לחנות בגדים, ומייד מסתערת עלייך המוכרת ומנסה להתאים לך בגדים ומידות (נו, לפני עלי אקספרס). וכשמסתערים עלייך ומנסים למכור לך בכוח את מאבדת אמון במוכר (ובמכירה) והסיכוי שתקני נהיה קטן יותר.

ואותו דבר בכול תחום: בגדים, רכב, איפור, טיפולי פנים, מוצרי קוסמטיקה, ועוד ועוד…

אם תיכנס אלייך לקוחה לקליניקה, ובלי להבין מה היא צריכה, תתחילי מייד לנסות למכור לה ("הגיע לי המוצר הזה והזה והזה והזה והם עולים X כסף") הסיכוי למכור נהיה קטן. כי המכירה אגרסיבית ולא נעימה ללקוחה, וגם עושה ללקוחה רושם שלא אכפת לך ממנה (אלא רק מהמכירה וכול מה שאת רוצה ה לעשות עליה קופה).

מנגד, כשאת שואלת שאלות, כשאת מעניינת, כשאת מבררת, כשאת מציעה טיפול ומוצר מתאים, את בעם מעניקה שירות, והלקוחה מבינה את זה ומפתחת אמון, ומכאן המכירה כנה יותר, אמיתית יותר, והיא גם תצליח יותר.

דוגמה לסיום: לפני כמה שבועות פרסמתי שאני צריכה עזרה מקצועית כלשהיא, וביקשתי לפנות אליי בהודעה אישית לפייסבוק בלבד. אחד המגיבים השיב את הטלפון שלי ושלח לי הודעה פרטית ("ראיתי את המודעה שלך וכדאי לך לקחת את השירות שלי בעלות כך וכך…") אבל ביקשתי הודעה לפייסבוק, ולא פרסמתי את הנייד שלי, אז למה להציק בהודעה אישית כל כך? למה לדחוף את עצמך? למה להיות אגרסיבי?

מכירה טבעית, התעניינות, שאילת שאלות ורצון לתת ללקוחה מענה – זה כן.

למכור מתוך רצון לדחוף מוצרים ולעשות כסף – זה לא.

ממני,

חן.

דילוג לתוכן