fbpx

על שיווק בלי מחשבה:

אחר צהריים רגיל, אני יוצאת מהבית, ורואה דף מלבני מוצמד לשמשת הרכב שלי.

כמובן שהמחשבה הראשונה שעברה לי בראש היא שחטפתי דו"ח (כי אני גרה בתל אביב, וכששמשת הרכב שלי מכוסה בניירות כלשהם, אני מייד מקשרת אותם לקנסות.)  

ואני רואה את הקנס הזה מרחוק, ואני עצבנית, ואני מתקרבת לרכב, ובזמן שאני הולכת לכיוון הרכב, בא לי לצרוח על הפקחים ועל העירייה ועל כל העולם. ואני נעמדת מול הרכב, מסיטה את הווישר כדי לבדוק מה פשר הדו"ח (כי איזו עבירה כבר עשיתי?!) ואני מגלה להפתעתי שמדובר בכלל בפלאייר, ולא בקנס. ולא סתם פלאייר, אלא פרסומת של מי שמתמודד לראשות העיר.

אתם מבינים? אחד המתמודדים לראשות עיריית תל אביב מצמיד עלון שממש דומה לקנס לשמשת הרכב שלי, עלון בגודל של דו"ח ובצבעי הדו"ח, וככה הוא רוצה לשכנע אותי לבחור בו. בעידן של טכנולוגיה, הוא אשכרה גורם לי להרגיש שחטפתי קנס שנייה לפני שהוא מפרט בפניי את האג'נדה שלו.

כשאני חושבת על זה, אפשר להגיד שהוא בוחר בדרך שיווקית קצת אירונית. טוב, אירוני זו מילה מחמיאה מאוד לשיטת השיווק הזאת, כי לגרום ל"קונה הפוטנציאלי" שלך להתעצבן ולקלל שנייה לפני שהוא פוגש את המסר השיווקי שלך, זה לא מעשה אירוני, זה מעשה טיפשי.

ועכשיו שאלה: מה הסיכוי למכור לי משהו, לא חשוב מה, כשאני כל כך עצבנית? בכלל, מה הסיכוי לשכנע מישהו שכל כך כועס  חשבתם פעם על מוכר בחנות בגדים שהוציא אתכם מהכלים מרוב עצבים, ומייד לאחר מכן ניסה למכור לכם חולצה? גם אם זו החולצה הכי שווה בעולם במחיר הכי טוב בעולם, ספק אם תתנו לו את הסיפוק שבמכירה. נכון, במחשבה הגיונית אנחנו אמורים לעשות מה שטוב לנו (ולקנות חולצה שמתאימה לנו מרות שממש עצבנו אותנו), אבל אנחנו בני אדם, ואנחנו לא נרגעים מכעס כל כך בקלות.

בקיצור, אדון אני רוצה להיות ראש העיר, טיפ בסיסי על שיווק:

דע את הקהל שלך. אתה מפרסם את עצמך לתושבים תל אביביים, אלה שרוטנים כל היום על עירייה שלא ממש אכפת לה, אלה שמתלוננים כמה יקרה המחיה, אלה שסובלים מסיוטים בגין קנסות שניתנים כאן כמו משלוחי מנות בפורים, וכשאתה מפרסם לקהל כזה, קח בחשבון שעלונים על השמשה, איך להגיד את זה, יגרמו לקהל לחטוף עליך עצבים, לא לבחור בך.

ועוד דבר: אתה רצוצה להיות ראש עירייה, ואתה אמור לכוון לסדר ולניקיון, אבל אתה מחלק פלאיירים שסביר להניח ייזרקו לפח, וגם לא לפח של מחזור, אלא לסתם פח, והינה חסרה לך דוגמה אישית, והיה לך עוד גול עצמי (אפרופו מונדיאל). 

רוצה להגיע לתושבים רוצה לגרום להם לקרוא את מה שאתה כותב?  נסה משהו אחר, אני לא יודעת, אולי פייסבוק?  

דילוג לתוכן