fbpx

קיבעון מחשבתי – "אני לא עושה את זה כי זה לא עובד".

דוגמה אישית, לפני הלידה הקטנה שלי הייתה במצג עכוז. בעלי צחק על זה ואמר שיש לה בעיה גדולה של כיוונים, ואפילו הציג לה שרטוטים מחוץ לבטן שמסבירים מה עליה לעשות כדי להפנות הראש לכיוון הנכון.

עבד? לא…

אז קבענו תור להיפוך. וההיפוך הצליח. אבל בסופו של דבר התגלה שכל זה היה לשווא… כי בכול זאת הובהלתי לניתוח קיסרי.

יום אחד ישבתי במקום מסוים וסיפרתי את הסיפור הזה, ומייד מישהי אמרה לי: "עשית היפוך?! את לא נורמאלית! הייתי מעדיפה מראש לעשות קיסרי…"

"למה, עשית פעם ניתוח קיסרי?" שאלתי.

"לא." היא ענתה.

"ועשית פעם היפוך?" שאלתי.

"לא." היא ענתה.

וזו בדיוק הנקודה שלי להיום: אם אנחנו לא יודעות משהו, אנחנו לא יודעות משהו, ואין טעם לקבוע קביעות כאלה חד משמעיות כשאין לנו בכלל ניסיון באותו משהו. מי שלא עשתה ניתוח קיסרי ולא עשתה היפוך, לא יכולה להחליט מה יותר טוב (היפוך או קיסרי), כי אין לה מושג מה ההרגשה של זה ומה ההרגשה של זה…

ולעניינינו…

רוצות להתקדם בעסק? פתחו קצת את הראש ותנסו דברים שלא ניסיתן. צאו מהתקיעות ומהמחשבה ומהקיבעון. יש דברים שאנחנו גדלות איתם, כל מיני מחשבות שנמצאות לנו בראש ושאנחנו משוכנעות שהן הכי הכי נכונות. אבל האמת? לא בטוח שהן נכונות, כי לפעמים זה סתם עניין שנשאר תקוע ולא ניערנו אותו, ולא שאלנו את עצמנו אם הוא באמת נכון.

ומה הקשר לעסק שלך?

הרבה פעמים אני שומעת התנגדויות משוגעות: "את השיווק הזה אני לא עושה כי זה לא עובד!" ;ואני שואלת אם היא ניסתה פעם לעשות את אותו שיווק, והיא אומרת שהיא לא ניסתה.

להניח הנחות מראש בגלל כל מיני שמועות זו טעות. ולעבוד בהתאם לכול מיני פחדים שאין להם אחיזה במציאות זו גם טעות. ולפעול מתוך חוסר יידע ולהימנע מפעולות מסוימות (כי אמרו לנו) זה גם טעות.

בעלת עסק חייבת לפתוח את הראש. חייבת להבין שיש מחשבות ששווה לנער ולעשות להן ריסטארט. וככה אפשר יהיה להתקדם. או לפחות לנסות להתקדם.

חומר למחשבה.

חן

דילוג לתוכן